Radomskie Inwestycje

Blog Stowarzyszenia Radomskie Inwestycje

Wpisy

  • niedziela, 21 lipca 2013
  • wtorek, 18 czerwca 2013
    • Będzie menedżer dla radomskiego dworca kolejowego ... ?

      Poniżej treść pisma, które własnie skierowaliśmy do PKP S.A.:

      Z zainteresowaniem śledzimy proces powoływania menedżerów dla kolejnych obiektów dworcowych w naszym kraju. W związku z powyższym chcielibyśmy zapytać, kiedy można oczekiwać ogłoszenia konkursu na menedżera dworca kolejowego w Radomiu. Dworzec ten przechodzi aktualnie gruntowną modernizację. Nadmieniamy, że obiekt dworcowy w Radomiu znajduje się w sąsiedztwie dużego węzła przesiadkowego a sam węzeł kolejowy w Radomiu charakteryzuje się znacznymi potokami podróżnych. Mając powyższe na uwadze zasadnym wydaje się powołanie menedżera do zarządzania nieruchomością mogącą generować konkretne korzyści finansowe dla PKP S.A. 

      Zabytkowy budynek dworca - fot. Andrzej Tokarski (www.radom.ws) [Lipiec 2002r]

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      inwestycje_radom
      Czas publikacji:
      wtorek, 18 czerwca 2013 21:42
  • piątek, 14 czerwca 2013
  • czwartek, 13 czerwca 2013
    • Poprawmy lokalizację przystanku autobusowego w sąsiedztwie szpitala na Józefowie (!)

      Poniżej nasza interwencja w sprawie lokalizacji przystanku komunikacji publicznej w sąsiedztwie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w dzielnicy Józefów:

      W związku z planami remontu parkingu szpitalnego zwracamy się z wnioskiem o zmianę lokalizacji przystanku Józefów/Szpital i przeniesienie go z pętli w pobliże głównego wejścia do szpitala. Obecne umiejscowienie posiada istotne wady - przede wszystkim nie do przyjęcia jest odległość 300 metrów jaką muszą pokonać pasażerowie od przystanku do wejścia do szpitala. Przejście tak długiego dystansu nastręcza osobom starszym, schorowany czy udającym się na rehabilitację dużych problemów. Pod uwagę należy wziąć również bezpieczeństwo pieszych - ulicy Aleksandrowicza po przebiciu do ul. Warszawskiej stała się ruchliwą arterią, a na przejściu przy obecnej pętli doszło już do kilku potrąceń pieszych.

      Problem nie powinien być wjazd autobus na teren nie będący pod zarządem MZDiK – takie sytuacje miały już miejsce w przeszłości – np. autobus linii nr 8 zawracał na parkingu aresztu na Koziej Górze a nr 12 na terenie ZUOK na Wincentowie.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      inwestycje_radom
      Czas publikacji:
      czwartek, 13 czerwca 2013 21:06
  • środa, 12 czerwca 2013
  • czwartek, 06 czerwca 2013
    • Co dalej z radomskim lotniskiem ?

      W ostatnim czasie wezbrała na intensywności publiczna dyskusja dotycząca projektu uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na radomskim Sadkowie. Poniżej oficjalne stanowisko stowarzyszenia "Radomskie Inwestycje" w tej sprawie:

      Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” z najwyższą uwagą przysłuchuje się publicznie toczącej się debacie nt. działań w sprawie uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na obiektach zlokalizowanych w dzielnicy Sadków. Z zaniepokojeniem zauważamy, że coraz liczniejsze głosy – również radnych RM Radomia – spłycają ten niesamowicie złożony problem do płaszczyzny doraźnego dokapitalizowania spółki operatorskiej.
      Tymczasem:

      [1] Trzeba mieć świadomość, że w sytuacji kompletnego niemal upadku przemysłu, niedorozwoju w sferze nauki, lotnisko (fizycznie działające!) o dobrych parametrach technicznych jest jednym z ostatnich atutów, jakie Radomiowi zostały. Trzeba nim mocno zagrać, aby mieć choćby szansę poddźwignąć się z upadku. Krytykowanie w czambuł wszystkiego do tego podźwignięcia nie doprowadzi. Trzeba mieć też świadomość, że w projekt ten zaangażowano mnóstwo czasu i pieniędzy. Dziś, kiedy jesteśmy o krok od jego sfinalizowania nie wolno się cofać.

      [2] Trzeba mieć świadomość, że nawet w realiach kolejnego dokapitalizowania przedsięwzięcie pn „Port Lotniczy Radom” pozostaje ewidentnie najtańszą tego rodzaju inwestycją spośród realizowanych na przestrzeni ostatnich lat w Polsce.

      [3] Trzeba mieć świadomość, że gdyby nie wydane kilka lat temu beztrosko dziesiątki milionów na kupno nikomu niepotrzebnego komina od EC, dziś można by bez uszczerbku dla nikogo sfinansować dwakroć ambitniejszy program inwestycyjny na lotnisku Sadków. Znamienne jest, że osoby które zasiadając w Radzie Miejskiej poparły wyrzucenie w błoto owych dziesiątek milionów dziś zdają się o tym zapominać – próbują za to usilnie (w imię bliżej niezrozumiałej ideologii) torpedować ślepo realizowany na Sadkowie projekt. Projekt, który – w odróżnieniu od upadłego komina od EC – może dać Radomiowi szansę na rozwój.

      [4] Nadal nie otrzymaliśmy pieniędzy w kwocie co najmniej 15 milionów obiecanych przez władze województwa. „Dajcie nam szansę działać”- mieliśmy okazję słyszeć swego czasu od wicemarszałka Ruszczyka. Daliśmy. Nikt nikogo nie naciskał, nikt nikogo nie atakował. Jako radomianie pozwoliliśmy spokojnie, w zaciszu gabinetów rozwiązać tę sprawę w sposób pomyślny dla Radomia. Dziś pytamy: gdzie są pieniądze? Gdzie?

      [5] Jak to się dzieje, że wszystkie działające (ale i te zupełnie wirtualne jak podkieleckie Obice) porty lotnicze dostają z budżetu państwa niemałe dotacje w żywej gotówce. Radom jako jedyny nie otrzymał ani grosza. Wiele słyszeliśmy frazesów o tym, że „istnieją różne szufladki z których można wysupłać dotacje dla Radomia”. Pytamy: jak to możliwe, że nadal nie otrzymaliśmy pieniędzy? I jak to możliwe, że radomscy parlamentarzyści głosują przeciwko poprawkom, które takie pieniądze mogłyby przynieść?

      Reasumując, opcja dokapitalizowania kwotą 30mln zł operatorskiej spółki „Port Lotniczy Radom” z pewnością nie jest rozwiązaniem idealnym. Gdyby nie szereg błędów i zaniechań popełnionych w minionych latach przez dzisiejszych oponentów lotniska, obecnie istniałoby więcej alternatywnych kanałów finansowania inwestycji na Sadkowie. Niestety, na dziś jest to jedyna możliwość. Mając powyższe na uwadze, po wnikliwym rozważeniu wszystkich aspektów sprawy Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” wyraża swoje poparcie dla projektu dokapitalizowania spółki operatorskiej „Port Lotniczy Radom”.

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (2) Pokaż komentarze do wpisu „Co dalej z radomskim lotniskiem ? ”
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      inwestycje_radom
      Czas publikacji:
      czwartek, 06 czerwca 2013 22:08
  • niedziela, 19 maja 2013
  • środa, 17 kwietnia 2013
    • W obronie Muzeum Kolejnictwa

      Poniżej prezentujemy apel, jaki wystosowaliśmy do władz województwa mazowieckiego:

      W związku z dramatyczną sytuacją dotyczącą bazy Muzeum Kolejnictwa w Warszawie postulujemy, by siedzibę Muzeum przenieść do Radomia. W naszym mieście istnieją lokalizacje pozwalające na stworzenie takiej bazy. Jedną z nich mogą być, położone blisko centrum miasta, tereny Zakładu Naprawy Taboru Kolejowego. Rozwiązanie takie pozwoli uratować bezcenny tabor kolejowy zgromadzony przez dziesięciolecie ogromnym wysiłkiem pasjonatów żelaznych szlaków.

      Nie bez znaczenia jest fakt, że koszty funkcjonowania takiego Muzeum w Radomiu będą wielokrotnie niższe niż w Warszawie, co w sytuacji pogarszającej się kondycji finansowej województwa ma ogromne znaczenie. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze województwo mogłoby przeznaczyć na inwestycje infrastrukturalne w gminach i powiatach o wysokiej stopie bezrobocia i wymagających strategicznej interwencji (do obszarów takich należą m.in. gmina i miasto Pionki, miasto Szydłowiec, miasto Radom i szereg innych). Jesteśmy przekonani, że władze samorządowe miasta Radomia w całej rozciągłości pomogą w realizacji zarysowanego przez nas projektu realizując sprawnie wszelkie procedury formalne pozostające w gestii gminy.

      Należy nadmienić, iż obecnie zachodzi proces centralizacji instytucji publicznych w Warszawie. W ostatnich latach z Radomia do Warszawy zostały przeniesione między innymi: Rejonowy Oddział Poczty, Urząd Kontroli Skarbowej, Oddział Narodowego Banku Polskiego ponadto mówi się o planach przeniesienia do Warszawy Oddziału Mazowieckiej Spółki Gazownictwa. Zjawisko to jest sprzeczne z założeniami równoważenia rozwoju, na których opierają się Strategia Rozwoju i Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego. Jest ponadto sprzeczne z rachunkiem ekonomicznym, zważywszy na - najwyższe w skali kraju - koszty funkcjonowania instytucji w Warszawie. Decyzja o przeniesieniu Muzeum Kolejnictwa do Radomia mogłaby stać się przyczynkiem do przełamania tych niekorzystnych tendencji. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że w drugim co do wielkości mieście województwa funkcjonują tylko 3 instytucje zarządza przez Marszałka wobec 15 funkcjonujących w Warszawie (p. Mapa).

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      inwestycje_radom
      Czas publikacji:
      środa, 17 kwietnia 2013 21:37
  • czwartek, 11 kwietnia 2013
  • niedziela, 07 kwietnia 2013

Kalendarz

Kwiecień 2019

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Wyszukiwarka

Kategorie

Kanał informacyjny